torsdag den 20. oktober 2022

(B)liv

 Ratings:🐉🐉🐉🐉🐉/6


(B)liv

Fakta:

Eksemplaret er et: Anmelder eksemplar

Forfatter: Cindy Malmberg

Forlag: Baadsgaards books

Årstal: 2022

Udgave: 1

Format: Hardback

Sideantal: 132

Genre: Second chance romance

Originalsprog: Dansk

Aldersgruppe: 13+

Kontroversielle emner: Sex, vold, sorg & død 

Anbefale denne bog til andre: Ja


Egne ord:

En kort, men skøn og drømmende romance historie. Allerede fra jeg så den smukke forside, drømte jeg mig væk til hvad historien kunne handle om.





Resume:

Sue og Lulu er bedste veninder og holder sammen i tyk og tyndt. En dag hvor de sidder og hygger sig, får de en forfærdelige nyheder som tvinger Lulu til at stå ansigt til ansigt med en fortid som hun helst bare ville glemme. 

Mike er Lulus gamle flamme, som har såret hende flere gange, men trods det så er hendes hjerte ved at forråde hende endnu en gang, da han overøser hende med søde komplimenter og en hyggelig date, lige efter enhver kvindes drøm. 

Men spørgsmålet er nu, er Mike ærlig og har han ændret sig, eller er det bare et spil for galleriet.





Anmeldelse: 

I (B)liv kom mine følelser virkelig til at spille ping pong med hinanden, jeg både elskede og hadede de karakterer der var med. Da en bare er et fjols og pigen falder i med begge ben, eller skulle man hellere sige, hele hjertet. Det var ikke altid jeg følte at der blev tænkt over konsekvenserne af ens beslutninger, men tænker man virkelig når det kommer til kærlighed? Det tror jeg ikke.

Cindy er virkelig god til at skrive om de følelser og tanker som Lulu hele tiden har i sit indre. Det var som at sidde på forreste række til hendes følelser. Både hendes kærlighed til Sue, gik lige ind. Men det samme skete også med både hendes kærlighed, lyst og mistro til Mike. Så hele historien igennem havde jeg en voldsom mistro til Mike, som gjorde at jeg hele tiden forventede at der skete noget med Lulu. 

Men jeg endte ud med at blive glædeligt overrasket, selv om jeg stadig sidder tilbage med en følelse om der nu var taget de rigtige valg. Men det er helt klart det jeg synes gør Cindy til an god forfatter, hun får læserens følelser i spil også.

Det er en historie, som emmer meget at uforløste følelser. Det starter med glæde, hvor sorgen overtager. Derfra bliver historien bygget stille og roligt op igen, indtil glæden kan overtage livet igen. Der er glædes øjeblikke flere steder i historien, men det er lidt de negative følelser som har overhånden. Det gjorde virkelig, at fra jeg to bogen i hånden og til den var slut, ikke lage den fra mig, jeg havde virkelig brug for at følge historien til døren og være sikker på at der var en lykkelig slutning. Cindy skuffede ikke.

På mange måder synes jeg at historien minder meget om det virkelige liv, hvor der er bump på vejen og hvor alle slags følelser er tilladt. 

Jeg savner lidt at historien var lidt længere, for vil gerne følge Lulu og Mike videre kærligheds historien, og hepper på at det lykkes for dem, også selv om at Mike er ….. ja Mike.

Jeg håber der kommer mere fra Cindy, da jeg gerne vil læse mere fra hendes hånd af, også selv om at mine følelser var på en rutsjebanetur. 


Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

Hvor kommer den her elegante gentleman dog fra? Jeg kan lide det. (s. 104)

Favorit øjeblik:

”Så, sådan helt officielt: Vil du være min brudepige?” Hun går ned på et knæ og skraldgriner, mens hun også går ned på det andet.

Tosse.

(s. 96)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...