tirsdag den 13. september 2022

Modvind

 Ratings: 🐉🐉🐉🐉🐉/5


Modvind

De underjordiske 2

Fakta:

Eksemplaret er et: Anmelder eksemplar

Forfatter: Rikke Havner Alrø

Forlag: Superlux

Årstal: 2022

Udgave: 1

Format: Indbundet

Sideantal: 413

Genre: Fantasy

Originalsprog: Dansk

Aldersgruppe: 13+

Kontroversielle emner: Død, Sorg 

Anbefale denne bog til andre: Ja


Egne ord:

Efter jeg havde læst 1'eren, ventede jeg med spænding på 2´eren. Spændingen var ikke forgæves, nu er den her. Den mega gode efterfølger til Stormtid.

Resume:

Asta er blevet hjulpet ud af Elleskoven af hendes tvillingesøster Maren, nu bor hun i Odense i nutiden og har svært ved at vende sig til hvordan hendes hverdag nu skal gå. Der er mange nye ting i hendes liv hun skal lære trods at hun er 32 år gammel. 

Maren er sammen med hendes mage Esben gået i skjul og det eneste Asta ønsker sig, er at få hendes søster hjem igen. Men det betyder at hun skal blive stærkere og tage kampen op med nogen der har flere kræfter og mere magi end hende.

Men hvad er det rigtige at gøre og hvor meget vil man ofre, for sagen.




Anmeldelse: 

Jeg elsker den måde der er kælet for detaljerne, da bøgerne er blevet designet. det er så fedt at tage smudsomslaget af, også er der de flotteste mønstre på hardback coveret. Utrolig smukke bøger.



Modvind er lige så fantastisk som Stormtid, det er lige før at jeg ikke behøver at sige mere, men det gør jeg nu alligevel. Den måde som hele historien er skrevet på, er både nervepirrende, dramatisk og fyldt med overraskende skift, der gør at man sidder helt ude på kanten af stolen med flossede nerver. Bogen emmer af mystik og er så intens at man hele tiden vil have mere, det gør at det er en bog der er virkelig svær at lægge fra sig igen, når den først er åbnet. 

Den måde karakterne interagere med hinanden på er så virkelighedsnær, at man ikke kan andet end at blive helt forelsket i dem alle sammen. Deres følelser kan jeg mærke dybt inde i mig selv når jeg læser. Når så dybe følelser er i spil som dem Rikke har med at gøre her, så kommer man både til at grine og græde. for græd det gjorde jeg.

Historien er en lidt dyster historie, med masser af ond magi, men man får en masse solstråle oplevelser, som når stråler fra solen skinder igennem en skydækket himmel. Det er det der gør historien så vildt god, at der sker noget når man mindst venter det og man tænker whaaat, det så jeg ikke komme. de oplevelser stødte jeg på flere gange i bogen. 

Rikke er stadig utrolig opfindsom ang. hendes worldbuilding, tid rejsninger og de eventyrlige væsner, som er i verdenen, de har nogle kræfter som jeg ikke er stødt på i andre bøger og det gør Rikkes bøger til nogen der virkelig er en stor fornøjelse at bevæge sig ind i.

Asta elskede jeg fra første side, hun er en karakter lige efter mit hjerte, hun starter ud med at være en ydmyg lille knop, der igennem bogens handling langsomt folder sig ud til den smukkeste og stærkeste blomst. Hendes stædighed og vilje er jeg dybt misundelig på, ville virkelig ønske at jeg kunne have de evner. 

Jeg glæder mig virkelig meget til den videre færd i den her serie.





Lignende bøger:

Nej, Rikkes bøger ligner ikke noget jeg tidligere har læst.

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

Næsten lige så meget , som jeg længes efter … en, jeg ikke kan tænke på mere.


Favorit øjeblik:

“Der følger en bolig med i jobbet,” fortsætter hun. “En møbleret lejlighed, der er sikret med en spærring. Det er ikke alle, der siger ja til det tilbud, men det kunne måske være en løsning for dig. Især nu hvor du skal være ekstra forsigtig.”

Varmen stiger op i min krop, og mit ansigt eksploderer i et smil. Jeg kan slet ikke holde det tilbage. Hun giver mig alt det, jeg aldrig ville havde drømt om at sætte på min liste.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...