fredag den 16. september 2022

Kalanthas hjerte

 Ratings: 🐉🐉🐉🐉🐉/5



Kalanthas hjerte

Stjernekrønikerne 6

Fakta:

Eksemplaret er et: Anmelder eksemplar

Forfatter: Mads Schack-Lindhardt

Forlag: DreamLitt

Årstal: 2022

Udgave: 1

Format: Hardback

Sideantal: 444

Genre: Episke Fantasy

Originalsprog: Dansk

Aldersgruppe: 13+

Kontroversielle emner: Krig

Anbefale denne bog til andre: Ja 


Egne ord:

Jeg er kæmpe fan af Mads bøger, så jeg har virkelig glædede mig til at læse serieafslutningen, det var også lidt sørgeligt at der ikke kommer flere.


Resume:

Sebastian er tilbage i verdenen til en opgave som Ulva har sendt ham ud på, sammen med to han kender. De skal nu lære at stole på hinanden, både på godt og ondt før de kan redde verdenerne. 

Det bliver en rejse som bliver læring og fuld med fare, den eneste måde Sebastian kan klare det, er hvis han får hjælp fra kanter han mindst ventede det.


Anmeldelse:

Mads har en evne til at formulere sig skriftligt som sjældent har set sin lige. Der er de smukkeste beskrivelser af områder, væsnerne og menneskene. Men samtidig er der overskud til at karaktererne er ude på deres livs vildeste rejse.

Jeg elsker virkelig at der er så mange beskrivelser af de verdener som vi befinder os. (Det er noget jeg ofte savner i andre bøger, at forfatteren er malerisk i deres beskrivelser). Når jeg åbnede bogen, var det som en film der gik i gang, alle billeder blev tydelige bag øjenlågene mens jeg læste. (Mads hjerne må se vild ud når hans fantasi går i gang).

Spændingen er nervepirrende og helt i top. Der er dramatik og man bliver overrasket hele tiden. Der er uhyggelige steder, som lige bliver vendt ved at humoren overtager. Hvis der er nogen steder, hvor det begynder at blive lidt stille, fordi Mads er ved at beskrive en stor gren. Så skal han nok sørge for at man vågner op igen og holder tungen lige i munden, så man ikke går glip af noget. Der er en perfekt harmoni, mellem stille og rolig tidspunkter og hold fast nu går det stærkt.

Karaktererne er levende og spændende, man kommer helt ind på livet af dem og føler man kender dem. Der er ikke en eneste af karaktererne der kan undvære, for de hjælper hinanden med at vokse, mens deres rejse er i gang.

Totalt genial slutning. Verdenen er så unik at jeg kommer til at savne at befinde mig her. 

Håber virkelig at Mads bliver ved at skrive historier, for de er simpelthen en fornøjelse at læse.

Bøgerne har de smukkeste forsider og det er absolut mine yndlingsbøger med udseendet og bog 6 her, er kommet i min top-5 af ynglings bøger

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...