søndag den 28. august 2022

Muskler&magi

 Ratings: 1.🐉🐉🐉🐉🐉/5 & 2.🐉🐉🐉🐉🐉/5


Muskler & Magi

1 & 2

Fakta:

Eksemplaret er et: Købte eksemplarer

Forfatter: Thomas Arnt

Illustrator: Rie Nim

Forlag: Ulven og Uglen

Årstal: 1. 2020 & 2. 2021

Udgave: 1

Format: 1.Hæfte & 2. Hardback

Sideantal: 1. 64 & 2. 68

Genre: Episk fantasy for voksne

Originalsprog: Dansk

Aldersgruppe: 18+

Kontroversielle emner: Vold, sex, blod, død, grimt sprog, nøgenhed, homoseksuel.

Anbefale denne bog til andre: Ja


Egne ord:

Jeg har virkelig set frem til de her bøger, både fordi Thomas Arnt er vildt sjov og tror han er god til at føre det humoristiske ind i hans bøger.

Resume:’

Troldmanden Mithrados og krigeren Thyban er ude på farefulde rejser, hvor de kæmper mod ildsprydene drager, mystiske elvere og listige tyve. De er heltemodige og finder skjulte skatte.

Det er en umage duo der skylder penge på den lokale kro og går i seng med de onde.

I 1éren er der 29 og i 2éren er der 28 mikroeventyr for voksne på 100 ord stykket. De er en kærlighedserklæring til de klichéer vi både elsker og hader ved fantasy.


Anmeldelse: 

De er de sjoveste små historier som Thomas Arnt har fundet på. Det er genialt at karakterende ved at de er en historie og at deres udfordringer på deres rejser skabes efter hvilken humør forfatteren er i og hvilken udfordringer han selv har. 

Det er vildt at Thomas kan få så meget humor ind i 100 ord. Og illustrationerne af Rie Nim går virkelig sit til at det sidder lige i skabet. Næsten det hele er under bæltestedet, men det er skrevet så jeg ikke kan andet end at synes det er hylende morsomt.

Jeg absolut elsker Muskler & Magi 1&2 og til en våd og deprimerende dag, er det dem som jeg tager frem så jeg kan komme i højt humør igen. Muskler & magi 1&2 bliver de nye Bibler, som får deres faste plads på natbordet.

Plizzzz Thomas lav en 3ér.






Lignende bøger:

Nej aldrig. Det er virkelig en original historie.

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

”Ti-maaaaaaar! Hhheldets gudinde!” Snøvlede Thyban og snublede næsten. ”Duuu fffår travlt dag.”

Favorit øjeblik:

”Niks. Vores forfatter skal til pædagogmøde hvor de skal mærke sig selv og visualisere deres drømmefremtid. Det er bedre at jeg afreagerer for ham så han ikke får sagt noget upassende.”


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...