søndag den 29. august 2021

Død verden 3

Rating:🐉🐉🐉🐉🐉/5


 Død verden 3

Håb

Fakta:

Eksemplaret er et: købt eksemplar

Forfatter: Louise Haiberg

Sideantal: 281

Forlag: Tellerup

Årstal: 2018

Genre: Fantasy

Originalsprog: Dansk

Aldersgruppe: 13 og op

Kontroversielle emner: Intime scener

Anbefale denne bog til andre: ja alle andre


Egne ord:

Igen havde jeg ret høje forventninger til bog 3, da de to forgængere er super gode bøger og igen skuffede den ikke det mindste. Jeg er imponeret over at denne historie ikke går ned på hverken fart eller spænding.

Resume:

Nera bor i Vita sammen med alle de andre mennesker der er blevet reddet af vampyrelver, men Nera kan ikke rigtig falde til og nyde freden. Hun er faktisk ved at blive totalt vanvittig af at være i byen. Hun får den fantastiske ide at hun skal ud og hjælpe vampyrelverne med at finde andre mennesker der også har overlevet zombierne. Bane er meget imod det, men hun kommer med De finder mennesker, men det går galt og de er nødt til at efterlade en.

Anmeldelse: 

Denne bog var, følelsesmæssigt en rutsjetur for mig, der var episoder der var sjove, skræmmende og sørgelig. Louise Haiberg har skrevet den lige så fantastisk som de to forgængere. Jeg er vild med Nera, da jeg ville ønske jeg var som hende. Hun er en virkelig viljestærk ung kvinde der ved hvad hun vil, ellers skal hun nok finde ud af det. Neras følelser over hendes tab er skrevet så godt at jeg fik så meget medlidenhed med hende at det næsten ikke var til at bære. 

Jeg nyder virkelig at læse denne serie, der sker hele tiden noget, der er ikke nogen tidspunkter hvor den er kedelig, eller man får følelsen af ”hvor føre det her hen” alt hvad man får at vide, har en mening. Jeg glæder mig utrolig meget til at gå i gang med den sidste bog, men ved os det bliver sørgeligt når jeg er færdig med den.

Lignende bøger:

Minder om de to forgængere men er unik på sin egen måde.

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

Ja, ja, jeg kommer nu. Giv mig lige en chance for at sige farvel, min yndlingsmadpakke bliver jo hjemme. (s. 96)

Favorit øjeblik:

(s.79-80) hvor Bane accepteret at han ikke kan ændre på Nera`s vilje.

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...