lørdag den 7. januar 2023

Større end os

 Ratings:🐉🐉🐉🐉🐉/6


Større end os

Fakta:

Ratings: 5/6

Eksemplaret er et: Købt eksemplar

Forfatter: Christina Bonde Forlag: Tellerup Årstal: 2020

Udgave: 1 Format: Hardback Sideantal: 267 Genre: YA realisme

Originalsprog: Dansk Aldersgruppe: 13+ Kontroversielle emner: Angst, død, tab.

Anbefale denne bog til andre: Ja


Egne ord:

En strålende julefortælling, med alle de svære aspekter der kan være op til jul.

Resume:

Caroline er taget til Canada, op til det lille Hotel Wilson´s inn hvor hun ikke har været i 5 år, efter en forfærdelig ulykke, ændrede alt for hende og hendes familie.

Hun forelsker sig dog i den tre år ældre Jonathan Wilson, og med hans hjælp finder Caroline ud af sandheden om ulykken. Caroline begynder at hjælpe i Wilson´s inn, for hendes familie var ikke de eneste der blev påvirket af ulykken. For at rejse sig og finde glæden igen ved livet, skal Caroline tage nogle beslutninger, som fører hende ud i nogle udfordringer, som vil ændre alt for hende igen.

Anmeldelse: 

Jeg synes det er en rigtig skøn fortælling, som både er hård, men som også handler om at tilgive og slippe en vrede som man har begravet i mange år. Fortællingen er godt beskrevet, og giver et utrolig godt indblik i hvordan en sygdom som f.eks. angst opleves af dem der har det. 

Jeg synes Christina er rigtig god til at beskrive de følelser der foregår inden i mennesket, og sætte dem sammen med en skøn og levendegjort fortælling, som fører os helt ind i hvordan ens virkelighed kan ændre sig, når der sker en ulykke af en eller anden art. Det blev til en fortælling hvor jeg grinte eller sørgede sammen med karakterene. Jeg forstod den vrede og frygt som kunne dukke op, som gjorde at man nærmest bliver helt handlingslammet. 

Men jeg synes også at Christina fortæller at der er en vej ud af frygten, sorgen og vreden, hvis man tager beslutningen om at finde lysten og kræfterne til at finde sin livsglæde igen.

Jeg kan virkelig godt lide Caroline og Jonathans forhold, de holder af hinanden, men deres forhold er stadig ikke en dans på roser. Kærlighed kan være svært. Men jeg kunne virkelig godt lide Lily, den glæde og utrolige medmenneskelighed hun har, løfter stemningen i fortællingen.

Jeg glæder mig virkelig meget til at læse Større end os to.

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

Alle husker en begivenhed forskelligt.

Favorit øjeblik:

“Må vi smage?” spurgte Tim og stoppede en havregrynskugle i munden så snart jeg nikkede. “Mm …” Tænderne var kakaobrune da han smilede. “Dem kunne jeg spise hundrede af!”




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...