lørdag den 7. januar 2023

Større end os to

 Ratings: 🐉🐉🐉🐉🐉/6


Større end os to

Fakta:

Ratings: 5/6

Eksemplaret er et: Anmelder eksemplar

Forfatter: Christina Bonde Forlag: Tellerup Årstal: 2022

Udgave: 1 Format: Hardback Sideantal: 266 Genre: YA realisme

Originalsprog: Dansk Aldersgruppe: 13+ Kontroversielle emner: Tab, Alkohol

Anbefale denne bog til andre: Ja


Egne ord:

En virkelig god fortsættelse til Større end os.

Resume:

Caroline er tilbage på hotellet Wilson´s Inn, der er gået to år og Lily er pludselig død, så Caroline tage til Canada for at være med til begravelsen også trods at hun er bange for at møde Jonathan, han er blevet forlovet med en anden, efter at deres forhold sluttede.

Lily efterlader Caroline en gave, som gør at hun pludselig er nødt til at se anderledes på alle de planer hun eller har lagt for sit liv. Men kan hendes forhold til Wilsons familien blive godt igen, også uden Lilys hjælp.

Den fortid som Caroline havde regnet med, at hun havde lagt bag sig, var ikke begravet så godt som hun regnede med. Hun vidste ikke hvordan hun havde forladt tingene.



Anmeldelse: 

Større end os to, synes jeg er en fantastisk efterfølger til 1éren, en fortælling der meget godt beskriver, at selv om man mener at man er kommet videre med sit liv, så er det måske længere fra sandheden end man vil indse.

Det er en smuk fortælling om familie, venner, kærlighed, tab, sorg, frygt og at tilgive, selv om at det er svært. Man kommer måske kun videre med sit liv, når man har lært at tilgivet.

Det er en fornøjelse at følge med i hvordan Christina får udviklet historien, ved hjælp af hendes karakterer. Fortællinger er fyldt med en masse følelser, som raser gennem de stakkels personer, jeg sidder nogle gange og er glad for at det ikke er mig der skal styre så mange forskellige følelser på samme tid. Det er dog på intet tidspunkt urealistisk. Jeg får bare en smule ondt af dem.

Jeg sidder hele vejen gennem bogen og hepper på at det hele nok skal lykkes for karakterende, og de skal få en lykkelig slutning. Selv om at jeg også var ved at græde over at Lily var væk, det var virkelig ikke pænt af dig Christina Bonde.

Glæder mig meget til at der kommer noget nyt fra Christina.



Lignende bøger:

Større end os.

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”sætning” i bogen:

”Du siger altså at Molly er interesseret i at arbejde her?”

Favorit øjeblik:

”Du har abstinenser, ikke? Det er derfor du er herude?

Han mødte mit blik.

”Du forsøger at undgå at drikke?” sagde jeg og kunne se på hans ansigtsudtryk at jeg gættede rigtigt.

De stirrede begge på mig. Jonathan spørgende. Stefan opgivende.

”Hvor længe siden sidste drink?” spurgte jeg.

”45 timer,” svarede han hæst.

Jeg satte mig helt ned ved siden af ham.

”måske er du snart ovre det værste?”




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...