søndag den 15. januar 2023

Min verden vælter

 Ratings: 🐉🐉🐉🐉🐉🐉/6



Min verden vælter

Hjertesprog 1

Fakta:

Ratings: 6/6

Eksemplaret er et: Købt eksemplar

Forfatter: Britt Bøg Forlag: Baadsgaards Books Årstal: 2021

Udgave: 1 Format: Hardback Sideantal: 312 Genre: Romantik, kærlighedshistorie, forbidden love. 

Originalsprog: Dansk Aldersgruppe: 18+ Kontroversielle emner: Erotik.

Anbefale denne bog til andre: Ja


Egne ord:

En erotisk fortælling der giver billeder på nethinden og røde kinder.

Resume:

Anja og Theis er hinandens bedste venner, vildt forelsket og skal giftes. Deres drømme består af en lys og lykkelig fremtid, hvor de ikke kan undvære hinanden. De elsker at tage på eventyr og udforske hinanden. Deres hverdag begynder som mand og kone og de kunne ikke ønske sig et større eventyr end at tilbringe tiden sammen. Men ikke alting er så nemt som det ser ud.

Anja får øje på Kim og pludselig opstår der nogle følelser som hun aldrig havde forestillet sig at hun skulle opleve. Men hvad sker der i et ægteskab når sandhederne ikke kommer på bordet, før det næsten er for sent, og kan man nå at redde det hele.




Anmeldelse: 

Den her debut, er så vanvittig vild, at jeg slet ikke kan forstå, at det er en debut. Det er ikke kun en debut i romance genren, men Britt har simpelthen, også bevæget sig ud af en ny slags undergenre til romance genren, som er utrolig vild, udfordrende og hot. Jeg slugte bogen, jeg er kæmpe fan.

Britt er så stærk i hendes skriftlige formuleringer, at alle billederne kører på nethinden som en film. Det tænder både en og giver røde kinder. Britt har givet mine følelser en rutsjetur som jeg ikke troede var muligt på de få antal sider, som bogen er på. Der er også de vildeste overraskelsesmomenter hvor jeg tænkte Whaaat… og det var lige før jeg var nødt til at lægge bogen fra mig, men jeg kunne simpelthen ikke. 

Jeg har både moret mig, grædt, og heppet på Anja og Theis, da de er karakterer som jeg virkelig holder meget af. Deres store kærlighed til hinanden varmer helt ind i hjertet, og jeg ønsker dem alt godt. Deres fortælling handler om kærlighed, begær, tilgivelse og forståelse, samt accept, valg, handling og konsekvenser. Det handler om at vi kun er mennesker, og er mennesker som begår fejl og ikke altid ved hvordan vi skal rette op på dem igen. Tanken om at turde tage springet og se hvad der sker, om der er et net der griber os eller om vi slår os når vi lander. Der er nogen af de ting som vi som mennesker oplever når vi tager vores valg. 

Men jeg synes at Britt åbner virkelig godt op for, at selv om at man er bange for hvad konsekvenserne af ens valg kan ende med at blive, så er det vigtigt at gøre det rigtige, både for en selv og andre der er involveret. Frygten skal ikke være den der styrer ens liv.

Britt er ny på det danske romance markedet, men hun har virkelig fået sat en tung og sikker fod ned, som står stabilt, og det bliver en vild oplevelse at følge hendes videre skridt gennem genren. 

Jeg vil varmt anbefale bogen til alle som er til en varm fortælling, romantik, drama, erotik og fugtige trusser.

Jeg glæder mig så meget til at læse videre i Hjertesprog 2, den må meget gerne snart udkomme.





Lignende bøger:

Nej, det ligner ikke noget jeg har læst før.

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”sætning” i bogen:

Please, Theis, kom tilbage til mig, så jeg kan blive mig selv igen.

Favorit øjeblik:

“Jeg har talt meget med min far om, hvorfor han og mor er så glade for hinanden endnu. To af de ting, synes jeg, er vigtige at fortælle dig. For det første: hvis du bliver ved med at stryge mine skjorter, er der en god chance for, at vi forbliver gift.” Jeg smiler ved mindet.

”Derudover sagde min far noget, ingen ønsker at tale om på sin bryllupsdag, men som, jeg synes, er vigtigt. Han sagde, at der i alle ægteskaber er uoverensstemmelser, og at man kommer til at såre hinanden. Men at det er nemmere at tilgive både store og små fejltrin, hvis man kan indrømme sine fejl og dele dem med sin ægtefælle. Og så skal man være åben for tilgivelse.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...