onsdag den 28. december 2022

Noter om at overleve

 Ratings:🐉🐉🐉🐉🐉🐉/6




Noter om at overleve

Fakta:

Ratings: 6/6

Eksemplaret er et: Anmelder eksemplar

Forfatter: Christian engkilde Forlag: Silhuet Årstal: 2022

Udgave: 1 Format: Hardback Sideantal: 366 Genre: YA-dystopi 

Originalsprog: Dansk Aldersgruppe: 13+ Kontroversielle emner: Død, sorg, tab, psykisk tilstand og katastrofer

Anbefale denne bog til andre: Ja


Egne ord:

En fantastisk fortælling som jeg aldrig vil glemme, bestemt en af de bedste bøger jeg har læst i 2022.

Resume:

Hanna er 16 år og skilsmisse barn, hun bor i Ribe med hendes mor, stedfar og hans børn, mens hendes far bor i København. Hanna er startet på gymnasiet og har bestemt ikke lyst til at tilbringe hendes weekend hos hendes far. Men måske kunne hun ikke opholde sig bedre steder i verden da en katastrofe pludselig rammer og der bliver vendt op og ned på hendes og mange andres liv. Nu handler det om at stole på hinanden, for man ved aldrig hvornår den næste ulykke rammer.




Anmeldelse

O…..M….G….. Christian, har gjort det igen. Han har bare en evne til at fortælle dystopi historier, hvor man føler helt ind i ens indre, at det virkelig foregår. Jeg glemte konstant hvor jeg var, og tog mig selv i at ville spare på vores mad, da jeg skulle til at give børnene frokost. virkelig en surrealistisk følelse. 

Sproget er nutidigt, levende, beskrivende og malerisk, så hele beskrivelsen af hvordan verden er blevet bombarderet, står stærkt frem i fantasien. Der er sørgelige spekter, som bringer tårerne frem, men også lykkelige aspekter, som venskaber der bryder frem i en verden som prøver at overleve. Christians historie emmer af, at selv om det hele ser slemt ud, så er det ikke så slemt, at der ikke er lys for enden af tunnelen, hvis man har viljen til at kæmpe for det.

Christians karaktere er så levende, at jeg føler jeg kommer helt ind på livet af dem, føler næsten de er nogle venner jeg har gået gennem tykt og tyndt med. Jeg har sympati for de oplevelser de har, hepper på dem når det er svært og vil gerne give dem styrke når de skal stå stærkere. Christian formår at skabe et bånd mellem hans læser og karakter, som gør at jeg virkelig håber på at jeg kommer til at følge dem på yderlig nogle rejser, da jeg allerede savner dem.

Da jeg havde lukket bogen, kunne jeg sagtens have åbnet den igen og startet på ny.

Bestemt en af de bedste bøger jeg har læst i 2022.



Lignende bøger:

Genren og stemningen minder lidt om Pandora serien.

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

Min datters liv er vigtigere for end dit.

Favorit øjeblik:

Hun omfavner mig, og jeg kan mærke, at hun sukker dybt, som om alle vores problemer er overstået.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...