torsdag den 1. december 2022

Eliors sang

 Ratings:🐉🐉🐉🐉🐉🐉/6



Eliors sang

Syvstjernesagaen 2

Fakta:

Ratings: 6/6

Eksemplaret er et: Anmelder eksemplar

Forfatter: Louise H. A. Trankjær Forlag: Lux Fantasy Årstal: 2022

Udgave: 1 Format: Hardback Sideantal: 266 Genre: Fantasy

Originalsprog: Dansk Aldersgruppe: 13+ Kontroversielle emner: Krig

Anbefale denne bog til andre: Ja, bestemt


Egne ord:

Jeg elsker virkelig verdenen og den starter allerede ved det første blik jeg fik af den smukke forside.



Resume:

Enilia er en af ainatunaris folk, og sammen med hendes folk er hun draget sydpå mod Namilia for at kæmpe mod mørket. Men hvad kommer det til at betyde for lysets folk til sidst. På deres rejse gennem landet møder de mennesket som er fyldte med angst og had mod lysets folk, det gør at Enilia forstår at ainatunaris tid i Laru er slut. 

På rejsen mod syd, er der både kampene mod mørket og de indre personlige kampe, som er forårsaget af kærligheden til både Laino og Mevarn. Så selv om at alt virker til at være tabt da krigen starter, så er det vigtigt at finde ud af hvad der er vigtigst for en selv.



Anmeldelse: 

En helt igennem fantastisk historie, behøver jeg næsten sige mere. 

Jeg synes Louise er en virkelig dygtig forfatter, hun kan få en dybe frem i hendes historie, som jeg ikke møder så ofte. Hendes historie er indhyllet i spænding, overraskelser, personlig udvikling og jeg synes en sørgelig romantik historie.

I Louises skrivestil er der ikke fart over feltet, men vi kommer til gengæld helt ind under huden på karaktererne. Jeg føler virkelig at jeg har lært dem rigtig godt at kende. Louise laver en langsom spændingsopbygning, hvor der er rigtig god tid til at følge hver af karakterernes skridt, tanker, følelser og hvad de oplever. 

Selv om at spændingsopbygningen er langsom, så skuffer historien bestemt ikke. Når de store vigtigt scener sker, så er det med en kraft af sanseindtryk, fra de velbeskrevet scener og de store følelser, som historien er fyldt med. Jeg kunne se for mig hvert et slag der blev slået, og hvert et væsen som deltog i krigen, så godt var det beskrevet. Jeg kunne slet ikke lægge bogen fra mig.

Louise fylder historien med store følelser, både gode og sørgelige, hun fik mig simpelthen til at græde på et tidspunkt. Louise ved sikkert selv hvornår, og det var ikke særlig pænt af hende. 

Jeg vil virkelig gerne læse flere af Louises værker, da hun har en fantastisk skrivestil og ideer, til spændende verdener.



Lignende bøger:

De tre tyste trilogi af Synne Kristine Eriksen

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

Lyset er den sande virkelighed. Lyset vil altid vinde over mørket. (s. 232)

Favorit øjeblik:

Han vidste det, og Gawavolf vidste, at han vidste det. Han rejste sig, og med et sidste blik til den mørknende himmel vendte han sig mod sit følge. ”Vi rider med det samme. Hent Elior og jeres oppakning, og mød mig foran slottet. Lad ingen se drengen. Vi har med held holdt hans identitet skjult i syv år. Lad os ikke ødelægge alt nu, hvor vi er så tæt på. Vi rider til Tinby. Lyset vil være med os.” (s. 63)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Varme sommernætter

 Ratings: ❤️❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Varme sommernætter Fakta: Eksemplaret er et:  Anmeldereksemplar Forfat...