torsdag den 3. februar 2022

Den magiske boghandel 3

 Ratings: 🐉🐉🐉🐉/5


Den magiske boghandel

Tilly og rejsen til Amerika

Fakta:

Eksemplaret er et: Anmelder eksemplar

Forfatter: Anna James

Forlag: HarperCollins

Årstal: 2020

Udgave: 1

Format: Hardback

Sideantal: 446

Genre: Fantasy

Originalsprog: Engelsk

Aldersgruppe: 9+

Kontroversielle emner: Nej 

Anbefale denne bog til andre: Ja 


Egne ord:

Nu har jeg læst de 2 forrige bøger af den magiske boghandel og jeg glæder mig altid til at læse videre i denne skønne serie. 

Resume:

Tilly og Oskar kan ikke bogvandre mere og det går dem rigtig meget på, og de synes ikke de voksne gør nok for at finde en løsning så de kan bogvandre igen. Tilly er overbevist om at en eller anden har givet hende nogle forskellige ting gennem bøgerne, som sammen bliver til et kort til Arkivet. 

Tilly og Oskar tager ud på en farefuld rejse med hjælp fra deres venner for at finde Arkivet og for at stoppe Underwood-søskende. Det bliver en lang rejse, både i den virkelige verden og gennem mange lag af forskellige slags historier. 

Anmeldelse: 

Jeg absolut elsker serien Den Magiske Boghandel. Anna James får mig tilbage i min barndom hver eneste gang jeg læser dem. Minderne om at sidde i timevis i mit lille hjørne på Skanderborg bibliotek og bare forsvinde ind i den ene historie efter den anden. Anna får de forskellige følelser, som frustration, glæde, sorg og håbløshed beskrevet, så jeg næsten kan mærke i mit indre hvad Tilly og Oskar føler. Anna har ligeledes været virkelig god til at få beskrevet den forunderlige følelse som William Shakespeare får, da hans liv bliver ændret. Anna arbejder med karakter der snakker som i nutiden og nogle fra gammel tid og igen nogen som kommer fra historier eller skuespil. Det er Anna virkelig sej til at skifte imellem, uden at der opstår forvirring i det man læser. 

Jeg holder virkelig meget af alle karaktererne, både Tilly og Oskar kan man mærke vokser fra bog til bog, det ser ud til at de er omkring 12 år i de første 3 bøger. Jeg håber at de snart bliver ældre, da det godt kan føles sådan mens man læser. De er begyndt at tage meget voksne beslutninger, som ikke helt er for 12-årig.

Bee har jeg et lidt anstrengt forhold til, da hun stadig ikke er begyndt at blive mor typen overfor Tilly, og det gør så ondt på mig da jeg synes at Tilly fortjener at hendes mor snart tager rollen på sig.

Jeg glæder mig vildt til at læse videre i denne skønne serie, med de vildt fine billeder. Det gør hele historien mere levende. 


Lignende bøger:

Minder om de to tidligere, den magiske boghandel.

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

”Kunne det her måske lade være med at blive mere og mere mystisk hvert eneste sekund!”

Favorit øjeblik:

Døren blev åbnet, og der stod Seb i selskab med Horatio og Milo Bolt.

 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...