søndag den 9. januar 2022

Magiske dage Odense

 Ratings: 5/5



Magiske dage i Odense

2021


Magiske Dage i Odense bliver holdt i efterårsferien og i år var det d. 21-23 oktober 2021, men der holdes optakts aktiviteter fra d. 18-20 oktober. Så er folk virkelig klar til det endelig går i gang d. 21/10.


Lørdag d. tog jeg mine tre børn med til Magiske Dage i Odense. Det var en super hyggelig oplevelse. Der var virkelig mange aktiviteter for børn og barnlige sjæle (nemlig mig). Der var boder hvor man kunne lave tryllestav, amuletter, trylledrikke, blive til sin yndlings heks, trold, fe eller ork, og boder med mad. Så virkelig mange forskellige ting. Man skulle bruge Odinarer til at betale for aktiviteterne, og nogle steder brugte de også muggler MobilePay. 


Men jeg vil starte ved starten af dagen. Vi kom til Odense ved en 12-tiden og der var der fuld gang i gaderne, vi ville ned til den plads, så vi kunne komme til at lave nogle forskellige ting. Så for at betale det skyndte vi os over til nissebanken for at få vekslet til Odinarer. Lige ude foran banken stod en gruppe af hekse og sang trylleformular sange. De var super dygtige, og virkelig sjove at kigge på.

I Nissebanken fik vi 4000 Odinarer ud af 200

muggler penge og de rakte rigtig langt. Nisserne der sad i banken, var fantastiske, de lød som gnavne gamle nisser der hader deres arbejde. Blev meget fornærmet da min søn kom til at kalde ham en alf😊 men vi fik vores penge uden at han blev mere sur på os, så det var godt.

Så gik vi over for at lave trylledrikke, min ældste og yngste lavede en, som var styrke til dem selv. Hvor den mellemste af mine lavede en død gift. Det var sjovt.


 Mens vi lavede det, blev en af alkymist lægerne jaget ud af en flok Orker da han ikke havde betalt for nogle drageæg, han blev slået af dem, men fik hjælp af nogle børn med tryllestave. Super dejligt at se hvor meget børnene levede sig ind i det. 


Derefter gik vi over og lavede amuletter ud af læder, lavede et tryk på læderet, skar/klippede det ud, malede dem og satte en snor på. Mine tre børn lavede det til en halskæde og jeg selv lavede et bogmærke.


Så manglede vi bare at lave vores egne tryllestav, og det hyggede vi os rigtig meget med, og de blev virkelig flotte. 




Så gik vi rundt og nød alt det der foregik rundt omkring i gaderne og nede bag kirken, hvor man kunne flyve på koste og hvor ugleriet blandt andet befandt sig. Inden vi kørte hjem, brugte vi de sidste Ordinarer på at købe en masse slik med hjem fra slikboden. Vi var der til ca. 16:00 og de ca. 4 timer var godt givet ud, og man kunne sagtens havde været der længere. Så fik moren en kop kaffe til hjemturen. Og børnene var ellevilde hele vejen hjem. Vi skal også en tur derover næste år. Det er noget vi bestemt ikke vil gå glip af. Tusind tak for i laver noget så fantastisk som Magiske Dage i Odense.



Magiske dage i Odense vil i fremtiden blive bygget op om bogen Odins slør af Julie Midgaard. Jeg er virkelig spændt på om der bliver nogle ændringer, måske andre boder eller andre ting børnene kan fremstille.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Varme sommernætter

 Ratings: ❤️❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Varme sommernætter Fakta: Eksemplaret er et:  Anmeldereksemplar Forfat...