fredag den 24. september 2021

Den magiske boghandel 2

 Ratings: 🐉🐉🐉🐉/5


Den magiske boghandel

Tilly og de forsvundne eventyr

Fakta:

Eksemplaret er et: Anmelder eksemplar

Forfatter: Anna James

Forlag: HarperCollins

Årstal: 2019

Udgave: 1

Format: Hardback

Sideantal: 399

Genre: Fantasy

Originalsprog: Tysk

Aldersgruppe: 9+

Kontroversielle emner: Nej

Anbefale denne bog til andre: Ja 


Egne ord:

Nu har jeg læst 1'eren, som var ikke mindre end fantastisk. Så jeg var vildt spændt på om ideerne i den her, var lige så gode. Det var de bestemt.

Resume:

Tilly og Oscar oplever at reglerne omkring at rejse i bøgerne, bliver lavet om da underbiblioteket får en ny chef. De ved ikke helt hvad de skal gøre ved det og prøver at holde lidt lav profil. Men under et julebesøg i Paris, går det grueligt galt. Tilly og Oscar ender inde i eventyrenes verden, men noget er galt derinde, store sorte huller begynder at dukke op og karaktererne fra de forskellige bøger er ikke hvor de burde at være. Kan Tille og Oscar opklare hvem der står bag hele dette kaos.

Anmeldelse: 

Anne James har gjort det igen. Jeg holder så utrolig meget af den her serie at det næsten er helt skørt. Historien er vildt hyggelig. Den her er, forskel til bog 1, også lidt mere uhyggelig. Men slet ikke så det gør noget. Jeg elsker hele drømmen, om at bo i et sted som pages og co. Og bogvandre mellem bøgerne. Jeg ville dog aldrig være så modig som Tilly og Oscar er. 

Forskel til bog 1, er det mere Oscar der er den, der presser på, og udfordre grænserne. Hvor i bog 1, var det Tilly. Det er så fedt at de begge har så store og vigtige roller, der er ikke nogen der bliver glemt og det er superfedt. Det er bestemt ikke en serie som jeg bliver træt af og hvis man i perioder har lyst til de mest fantastiske små søde, hyggelige historier og bøger, så skal man straks gribe den her serie og ikke slippe dem igen, før man er færdig.


 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...