søndag den 29. august 2021

Død verden 1

Ratings:🐉🐉🐉🐉🐉/5


 Død verden 1

Monstre

Fakta:

Eksemplaret er et: Købt eksemplar

Forfatter: Louise Haiberg

Sideantal: 255

Forlag: Tellerup

Årstal: 2018

Genre: Fantasy

Originalsprog: Dansk

Aldersgruppe: 13 og op

Kontroversielle emner: Intime scener

Anbefale denne bog til andre: Ja alle jeg møder


Egne ord:

Jeg må indrømme at jeg havde ret høje forventninger til denne bog. Forsiden er super fed og emmer af spænding. Alle mine forventninger blev indfriet og mere til.


Resume:

Historien handler om den unge pige Nera der flygter fra zombier, sammen med hendes bedste ven Aiden. De er kommet med i en gruppe, der prøver at holde sammen og finde et sted, hvor man kan være i sikkerhed for zombier og andre mennesker som ikke alle er gode folk. Nogle ”monstre” finder dem da det ser mest sort ud og de følger dem til et sikkert sted. 




Anmeldelse: 

Gennem historien følger vi hele tiden to tidslinjer, en som foregår i nutiden hvor vi følger den gennem Neras oplevelser. Den anden tidslinjer vi følger, er gennem Neras syn på fortiden, som vi får et indblik igennem sider fra Neras dagbog, som er fra tiden hvor hun er på flugt. Mange bøger jeg har læst, kan godt fejle når man begynder at blande to tidslinjer ind i en bog, og det kan ende med at være meget forvirrende som læser. Men metoden som er brugt i denne bog, ved at tage håndskrevne siden ind i bogen gør at man nemt og simpelt kan skille tidslinjerne fra hinanden, men man får også følelsen af at man faktisk sidder og læser en persons dagbog, det er virkelig utrolig fedt lavet.  

Til slut vil jeg sige at bogen er fantastisk, jeg er helt vild med den. Den er genialt skrevet, og Louise Haiberg er utrolig dygtig fortæller og forfatter.

Lignende bøger:

Nu har jeg ikke læst zombie bøger før så det minder ikke mig om andre bøger

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

Surprise! Der findes bøde zombier, vampyrelver og magi.

Favorit øjeblik:

133-135 hvor der bliver valgt at de skal tage med vampyrelverne. Alle er helt bløde i knæene og Nera kan næsten ikke snakke, hun er helt skudt i Bane.


 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...