mandag den 26. februar 2024

Hjertets vilje

 Ratings: ❤️❤️❤️❤️❤️/5



Hjertets vilje

Big Point 3

Fakta:

Ratings:  5/5

Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar

Forfatter: Kis Baadsgaard Forlag: Sweetheart Ink Årstal: 2023

Udgave: 1 Format: Paperback Sideantal: 312 Genre: Slow burn, friends to lovers romance

Originalsprog: Dansk Aldersgruppe: 16+ Kontroversielle emner: Sex

Anbefale denne bog til andre: Ja


Egne ord:

Wow ………… Fantastisk bog, kan godt forstå den er en af finalisterne til Mofibo Awards 2024. Håber sådan den vinder, for det har den fortjent.



Resume:

Dylan er dybt forelsket i Nathan, og har været det næsten hele hendes liv, men Nathan har aldrig opdaget det, han ser hende kun som sin bedste ven og det er ikke altid sjovt, når man selv har flere følelser i spil.


Dylan kommer ud for en ulykke, som tvinger hende til at rejse hjem og prøve at fikse hendes forhold til Nathan, så hun både glæder og frygter gensynet med sit elskede hjem og alle dem hun holder af. Men at komme hjem, kræver ikke kun at hun finder ud af hvor hun står i forhold til Nathan, men også til hendes familie. Der kommer nogle sandheder på boret, som gør at der er mange ting der falder på plads ang. hendes liv.


Dylan er kommet hjem, og Nathan har savnet sin ven, men er det nu kun venskab, eller er der nogle ting som han skal have set på i sig selv, før han kan komme videre. Og kan han få Dylan til at tilgive sig efter han dummede sig noget så frygteligt.



Anmeldelse: 

Kis, dine bøger er og bliver bare fantastiske, jeg bliver simpelthen ikke træt af at læse dem. Jeg fik lyst til at starte forfra i Big Point serien så snart jeg lage 3éren fra mig. Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden denne hjertevarmende serie, den er helt klart en af de ting jeg manglede i mit liv, uden at jeg vidste det.

Da jeg først havde åbnet bogen, var den umulig at lægge fra mig, jeg elsker det landskab hvor historien foregår og jeg kan ikke andet end elske de karakterer der er med og deres forhold til hinanden i byen. Det giver mig helt lyst til at bo i den skønne lille by.

Historien er utrolig fængende, skrivestilen og sproget er let og flydende, og jeg var totalt fængslet fra første til sidste side. Jeg grinede og græd med karaktererne og dunkede mig i hovedet over at mænd kan være så tungnemme som Nathan til tider er, samt så elsker jeg den utrolig styrke som Dylan besidder, der er ingen der skal pisse på mig attitude. Det er så dejligt at hun ikke er en kvinde i nød, undtagen hvis det kommer til at hendes hest kommer til skade, så ved hun godt hvem der kan hjælpe og det skal kun være en hun stoler på.

Dylan er sådan en person som jeg vil se rigtig meget op til, modig, smuk, rapkæftet og stædig, men kun når hun har noget at holde det i. Hun er aldrig påståelig, men har faktisk en grund til at sige og gøre som hun gør, og det kan jeg virkelig godt lide.

Nathans ansvarlighed overfor familie, venskaber og by er det der gør ham til en helt fantastisk karakter, så det er okay når han er lidt langsom i optrækket ang. Dylan, så kunne jeg nemmere bære over med ham, han er nemlig den helt rigtige mand til hende. Nathan er den klippe som Dylan har behov for, når hun bliver stædig og flyvsk.

Kis er bare virkelig god til at skrive nogle stærke karakterer som jeg ikke kan andet end elske, og når hun så også er fantastisk god til at tegne et smukt billede af hvor karaktererne lever og ånder, så er det fuldstændig umuligt ikke at forelske sig fuldstændigt i den verden hun skaber.

Jeg kan ikke få nok af den her serie, håber snart der kommer en 4ér.



Lignende bøger:

De andre i Big Point serien.

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

Hvem tror jeg, at jeg narrer? Ja, hun var så, og ja det var jo derfor, at jeg blev så gal. Min bedste ven skal ikke se ud som synd på to ben, og da slet ikke så andre mænd savler over hende. (s. 138)

Favorit øjeblik:

”Nu stopper i begge to.” Papa hamrer en knyttet hånd ned i bordet, så begge krus hopper. ”Jeg vil ikke høre på det mere. Sæt dig ned, Dylan.” Han ser strengt på mig, inden han drejer hovedet mod mama. ”Og du, Emma, sæt dig ned. Tal med din datter.” Han lægger tryk på `tal´. ”Jeg nægter at høre på, at I to råber mere ad hinanden. Tal med hinanden. Og for himlens skyld, lyt til hinanden.” (s. 148)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Varme sommernætter

 Ratings: ❤️❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Varme sommernætter Fakta: Eksemplaret er et:  Anmeldereksemplar Forfat...