torsdag den 14. september 2023

Arternes oprustning

 Ratings: 🐉🐉🐉/6


Arternes Oprustning

Nøglen til fortiden 2

Fakta:

Ratings:  3/6

Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar

Forfatter: Pernille Van Dijk Forlag: Krabat Årstal: 2023

Udgave: 1 Format: Hardback Sideantal: 297 Genre: Fantasy

Originalsprog: Dansk Aldersgruppe: 11+ Kontroversielle emner: Mennesker der ikke tager ved lære af deres fejl

Anbefale denne bog til andre: Ja



Egne ord:

Jeg så utrolig meget frem til hvordan historien videre ville udvikle sig. 


Resume:

Dyrene fra de uddødes verden fik fat i 6 nøgler og gemte dem på 6 lokationer i de uddødes verden.  Imens ruster de sig til at rejse til menneskenes verden 6 forskellige steder på jorden for at starte den endelige krig mod dem som gjorde at arterne uddøde.

Mens dyrene gør sig klar, så rejser Freja og Elias rundt for at finde de nøgler som dyrene har gemt inden det er for sent. 

Elias opfindelser kommer dem hele tiden til gavn og de formår både at komme højt til vejrs og dybt under vandet. Men hele opgaven er stadig rigtig svær at få til at lykkes, for alle i den uddøde verden hader virkelig de to unge mennesker.

Anmeldelse: 

Jeg syndes ikke bog to var lige så god som bog et, da jeg følte at dyrenes intelligens hele tiden blev latterlig gjort. Jeg ved godt at dyr ikke er så kloge, men vi skal jo huske på at det for det meste er menneskers skyld at de forskellige arter uddør. Jeg kunne godt tænke mig at karakterende gjorde en forskel og da de lavede fejl, så prøvede at ændre på dem. Men jeg synes de meget hurtig kom videre og ikke bekymrede sig om de ændringer som de fik lavet i en verden hvor de slet ikke skulle opholde sig. 

Det gjorde at bogen på et tidspunkt på lagt i skammekrogen fordi jeg var så sur på Elias og Freja. De to og især Freja virker stadig utrolig højrøvet og det er ikke noget som jeg er så vildt begejstret for. Og Elias lalleglade natur driver mig også lidt til vanvid til tider. 

Jeg elsker dyrene og deres kærlige forhold til hinanden, den måde deres familier er bygget på. 

Er meget spændt på om 3´eren er mere mig, og jeg synes at spørgsmål jeg har bliver besvaret.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...