fredag den 29. juli 2022

Grænseløs beundring

 Ratings: 🐉🐉🐉🐉/5


Grænseløs Beundring

Fakta:

Eksemplaret er et: Anmelder eksemplar

Forfatter: Aimee Molloy

Forlag: Falco

Årstal: 2022

Udgave: 1

Format: Hardback

Sideantal: 310

Genre: Thriller

Originalsprog: Engelsk

Aldersgruppe: Voksen

Kontroversielle emner: Nej

Anbefale denne bog til andre: Ja


Egne ord:

Det her er en historie som jeg virkelig har glædet mig til at læse. Den lød som noget man havde læst før, men så lå der også noget mystisk over den, som talte til min nysgerrighed.

Resume:

Dr. Sam og han nye kone, rejser hjem til det område hvor Sam er opvokset, her får de et lækkert sted at bo, og Dr. Sam får tilbudt et sted at have sin praksis. Det går rigtig godt for det nygifte par, lige indtil den dag at Sam pludselig forsvinder ud i den blå luft. 

Der begynder at dukke hemmeligheder op til overfladen, og hvem er den nemmeste at skyde skylden på, end hans nye kone.

Anmeldelse: 

Det her er den fedeste Thriller, jeg endnu har læst. Til at starte med var jeg pisse irriteret på bogen, og på Aimee Molloy, fordi jeg fattede simpelthen ikke hvor hun ville hen med historien. Det var lige før jeg både drejede rundt om mig selv, og stod på hovedet for at finde ud af det, lige meget hjalp det. Flere gange lagde jeg bogen fra mig, fordi den pissede mig sådan af. Og det var de første 100-150 sider. Så puh de var svære at komme igennem, men så kom vi til del to, så begyndte der at være nogen ting der gav mening og jeg var nødt til at kigge tilbage i del 1, for at være sikker på at jeg forstod det rigtigt. Så begyndte meningen med bogen at gå op for mig, jeg begyndte at sidde og smile, kunne pludselig ikke lægge bogen fra mig. Den endte ud med at være på top-15-listen, over de bedste bøger jeg har læst i år. 

Man skal virkelig forvente en bog, der får dig gjort skrup forvirret, men på en god måde. Alt du tror du ved, bliver kastet op i luften, hvirvlet rundt og når de falder ned igen, er det helt nye oplysninger.

Aimee Molloy har skrevet en fantastisk Thriller, som jeg vil anbefale alle at læse, især folk der kan lide at blive overrasket. Plottet er virkelig godt fundet på, og det er bearbejdet, så man ikke kan gennemskue hvilken plot vi har at gøre med. 

Sørg for at få den på jeres læselister, og når man begynder at læse, så bliv ved, selv om det er lidt mærkeligt, og man vil ikke blive skuffet. Jeg skal helt klart læse den igen, på et andet tidspunkt.




Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

BARE SKAL STOPPE MED AT LÆSE DEN. (s. 81)

Favorit øjeblik:

Jeg undertrykker et grin. Kvinden er en omvandrende kliché. Jeg arbejder afklædt, og i weekenden holder jeg af at drikke wisky på min brandtrappe og date Ethan Hawke. (s. 82)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...