søndag den 29. august 2021

Between worlds

 Ratings:🐉🐉🐉🐉/5


Between Worlds

Ragnarok

Fakta:

Eksemplaret er et: Anmelder eksemplar

Forfatter: Dina K. Sjöblom

Sideantal: 288

Forlag: Forfatterskabet.dk

Årstal: 2019

Genre: Fantasy, Nordisk Mytologi 

Originalsprog: Engelsk

Aldersgruppe: 13

Kontroversielle emner: Intime scener 

Anbefale denne bog til andre: Ja


Egne ord:

Ideen om Nordisk mytologi og fantasi blandet sammen er noget jeg finder virkelig spændende, så helt klart en bog jeg har set frem til.


Resume:

Alexandra som bliver kaldt Alex er en kampsports-fighter, som mister hendes træner Nathan, et tab som berører hende meget, Hun begynder at arbejde på et museum hvor hun står for en skotsk jernalder udstilling, noget som Nathan havde startet op inden hans død. Udstillinger er ikke rigtig noget der interesserer hende, men hun gør det for at ære Nathan. Alex får en ny kollega og ven i manden Gunvall som fortæller hende om det sted hun arbejder og om udstillingerne, hvilket gør at hun begynder at finde det mere interessant. En aften på museet er der noget på gangene der ikke skal være der, Alex finder Gunvall blødende på gulvet og det begynder at lyne og tordne. Uden at Alex ved hvordan, så er hun havnet i Skotland i en anden tidsalder. Hvor folk er meget et primitive folkefærd. Den eneste måde hvorpå hun kan komme hjem, er hvis hun forstår hvorfor hun kom dertil i første omgang.

Anmeldelse: 

Bogen var rigtig god, den var fuld af fantastiske beskrivelser af områder og folkene Alex møder. Jeg kan virkelig godt lide Alex. Hun er ikke en der bakker ud af en udfordring, og det gør hende til en skøn kvindelig karakter. Selvom hun er en badass sej kvinde, så er hun meget jordnær og dem der kommer ind under hendes panser kommer til at stå hende nær. Dina K. Sjöblom har været utrolig dygtig til at beskrive de utrolig mange følelser der flyver rundt i denne bog, det er så godt beskrevet at man selv kunne sidde med samme følelsen mens man læser. Jeg har hørt at der kommer en 2, den glæder jeg mig utrolig meget til at læse.


Lignende bøger:

Der er ikke noget lignende jeg har læst, og tror ikke der lige kommer noget da Dina K. Sjöblom har en enestående måde at skrive på.


Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

Try not to look for what you think you might see. (228)

Det her citat kan jeg rigtig godt lige da det også kan bruges i dagligdagen hvis man er bange for noget. 


Favorit øjeblik:

Da Alex kæmper for sin frihed, mod en mand der er meget større end hende. (139-142)


 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...