søndag den 6. marts 2022

Stormflod

 Ratings: 🐉🐉🐉🐉🐉/5


Stormflod

Grøn klode 1

Fakta:

Eksemplaret er et: Købt eksemplar

Forfatter: Eva Munk

Forlag: Forlaget Klippe

Årstal: 2020

Udgave: 1

Format: Hardback

Sideantal: 131

Genre: Young Adult, Miljø

Originalsprog: Dansk

Aldersgruppe: 9+

Kontroversielle emner: 

Anbefale denne bog til andre: Ja alle.


Egne ord:

Jeg kan ikke holde fingrene fra Eva Munks bøger, de er vildt godt skrevet og er bygget op omkring virkelig vigtige emner.

Resume:

Tenna går i 8-klasse og elsker naturen og især en strand der ligger i nærheden af hvor hun bor. Men det hun bestemt ikke elsker er alt det affald hun hele tiden ser på stranden. Uanset hvor meget hun rydder op, så er der altid kommet mere når hun kommer igen. Hun bliver så ked af det og vred, fordi hun ved at vi langsomt er ved at ødelægge vores planet. Men hun har svært ved at finde ud af hvordan hun skal gøre en forskel. Lige indtil den dag hun støder på gruppen @Grønklode på instagram. venskaber dukker op og det hele er pludselig værd at kæmpe for.

Anmeldelse: 

Eva Munk har gjort det igen. Hun har skrevet en vildt fed historie og sørget for at dele et vigtigt budskab. Det er en af de vigtigste budskaber, som Eva munk har fået sat ind i den her historie, hvis vi alle sammen gjorde en lille ting, f.eks. altid havde en pose med til affald når vi gik tur, eller sørgede for at sorterer vores affald rigtigt og gjorde en indsats for at der ikke var det store madspild, så ville vores verden være et renere sted. Vi skulle alle hjælpe med at dele budskabet, også selvom vi bliver kaldt for nørder. Endnu et vigtigt budskab Eva deler er, stå ved hvem du selv tror på du er, uanset hvad andre siger.

Igen er tankegangen og meningen bag historien utrolig nem at følge, mens man læser bogen, føles det som et utrolig vigtigt emne for Eva at dele noget viden omkring. Sproget er igen et fantastisk sprog, Eva ved virkelig hvordan hun skal formulere sig og bruge det danske sprog. Jeg elsker virkelig at læse hendes bøger da det ikke kun historier hun skriver, men mens man læser hendes historier, formår hun at give os ny viden med på vejen. En viden som jeg virkelig ønsker at bruge til noget fornuftigt og en viden jeg vil dele med mine børn.

Tenna er en utrolig skøn karakter, jeg tænkte at hun nogle gange var lidt ekstrem, men jo længere hun kom ind under huden på mig, jo bedre blev jeg til at lytte til hvad hun endelig prøvede at sige. Jeg kunne virkelig godt sætte mig ind i at hun blev vred og frustreret, når hun ryddede op på stranden og dagen efter lignede det igen lort. Men hun stoler stadig på sig selv og at hun vil komme til at lave forandringer, og så selv om hun synes at det er vildt hårdt til tider. Jeg fik virkelig respekt for hende.

Jeg bliver bestemt aldrig træt af at læse noget skrevet af Eva Munks hånd, hun er så hamrende dygtig at det altid vil være en fornøjelse at åbne noget som kommer fra hende.


Lignende bøger:

Nej aldrig.

Spoiler:

Læs ikke videre! Dette stykke indeholder mine favorit citater og favorit øjeblikke fra bogen!

Favorit ”citat” i bogen:

”hva´ så, couch-potato?”

”ja, man er nemlig en kæmpetaber, hvis man ikke passer ordentligt på kloden,”

Favorit øjeblik:

Da Tenna melder sig ind i @Grønklode, får venner og endda nogen som tror på det samme som hun gør.

 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag mig igen

 Ratings: ❤️❤️❤️/5 Hot: 🌶️🌶️🌶️🌶️/5 Tag mig igen Brødrene Knight 1 Fakta: Eksemplaret er et: Anmeldereksemplar Forfatter: Carly Phillip...